سایت تفریحی و سرگرمی جیران

مجله اینترنتی،تعبیر خواب،خانواده،آشپزی،بازیگران،سلامت،زیبایی،تکنولوژی،خودرو، گیاهان و...

سایت تفریحی و سرگرمی جیران

مجله اینترنتی،تعبیر خواب،خانواده،آشپزی،بازیگران،سلامت،زیبایی،تکنولوژی،خودرو، گیاهان و...

6 غذای سنتی در ایتالیا

6  غذای سنتی  در ایتالیا

دشوارترین چیز در مورد خوردن در ایتالیا این است که شما نمی توانید همه چیز را امتحان کنید. هر روز تعداد وعده های غذایی محدود و فضای محدودی در معده شما وجود دارد ، در حالی که به نظر می رسد تعداد نامتناهی غذاهای ایتالیایی وجود دارد که "کاملاً لازم است آنها را امتحان کنید". از غذاهای ویژه منطقه ای گرفته تا بهترین غذاهای فصلی ، برای نمونه برداری از بهترین غذاهای ایتالیایی به زندگی طولانی نیاز دارید ، و این قبل از آن است که حتی دسر و نوشیدنی را در نظر بگیرید. قبل از شروع وحشت ، ما لیستی از سطل غذاهای ایتالیایی را برای شما آورده ایم تا بتوانید در سفر خود امتحان کنید. این بهترین چیز نیست و مطمئناً فراگیر نیست - برای یک چیز ، ما از موضوع گوشت و پنیرهای تمیز شده اجتناب کردیم زیرا آنها خودشان جهانی هستند - اما روی آن ظروفی است که فکر می کنیم همه باید حداقل سعی کنند یک بار وقتی آنها به ایتالیا می روند. در کنار هم ، آنها قلب و روح سنت های مختلف آشپزی را که در سراسر کشور وجود دارد خلاصه می کنند. اگر ظرف مورد علاقه شما را از دست دادیم و مطمئن هستیم که تعدادی از آنها وجود دارد ، لطفاً در نظرات به ما اطلاع دهید.


1- پیتزا

گرچه یک تخته نان مسطح با روغن و ادویه جات ترشی جات در حدود مدت ها قبل از اتحاد ایتالیا وجود داشت ، اما شاید هیچ ظرفی به اندازه معمول یا نماینده کشور به اندازه پیتزا فروتن وجود نداشته باشد. پیتزا آسان ، ارزان و پر کردن از دیرباز یک میان وعده یا وعده های غذایی معمول بوده است ، به خصوص در ناپل که در ابتدا سس گوجه فرنگی اضافه شده است. هنگامی که ملکه ایتالیایی Margherita در سال 1889 در یک تور از پادشاهی خود از طریق شهر شلوغ وارد شد ، از او خواست که این ظرف را امتحان کند که دید بسیاری از افراد در حال خوردن هستند. یک کارآفرین محلی ، ترکیبی افسانه ای از سس گوجه فرنگی ، موزارلا و ریحان را به او خدمت کرده است و پیتزای مارگریتا را ایجاد می کند. چه به طور تصادفی و چه با طراحی ، Margherita رنگ های پرچم ایتالیا را نیز به نمایش می گذارد.


امروزه در ایتالیا دو نوع پیتزا وجود دارد که می توانید از آن انتخاب کنید: پیتزا به سبک نئوپولیتی یا پیتزا به سبک رومی (هرچند صادقانه بگویم ، بسیاری از مکان های تحویل وجود دارند که یک واسطه خوشحال کننده بین این دو است). پیتزا به سبک ناپلانی پوستی غلیظ و کرکی دارد. به نظر می رسد قطر آن کمی کوچکتر باشد زیرا خمیر تاکنون پاشیده نشده است و بیشتر پر می شود. پیتزا به سبک رومی دارای پوسته نازک کاغذی و کوچکترین شکاف است (شما نمی خواهید آن را مبهم جلوه دهد!) این قطر بزرگتر است اما معمولاً سبک تر و بمب گلوتن کمتری دارد.


به دلیل تاریخ ناپل با ملکه Margherita ، این شهر ادعا می کند که زادگاه پیتزا مدرن است ، اگرچه در سراسر ایتالیا مورد بحث است. به هر صورت ممکن است ، قانون کلی برای سفارش پیتزا در ایتالیا تیراندازی برای توپ های کمتری است. شما همچنین باید نسبت به هر نوع پیتزا فروشی که بارهای بالایی را بر روی پای آنها قرار می دهد ، تردید کنید - این اغلب می تواند یک تاکتیک باشد که برای استفاده از مواد اولیه ضعیف استفاده می شود. پرچم های کمتری نشانه اعتماد به نفس در محصول است زیرا هر نوع بالشتک باید نمونه باشد. از هر کدام از پیتزا ها که مورد علاقه شماست ، قاعده دیگر این است که: وقتی در روم هستید ، مانند رومیان انجام دهید ، یعنی پیتزا به سبک رومی بخورید. هنگامی که در ناپل هستید ، به طور طبیعی ، همانطور که نپولیسی ها انجام می دهند.


2-Bottarga

تخم مرغ دودی از موش صحرای دریا. صبر کن ، چی؟ این توصیف ناخوشایند را با ظرافت ایتالیایی کنار نگذارید ، زیرا راه دیگر برای توصیف بوتارگا "کاویار سیسیلی" است. در ماه های اوت و سپتامبر ایتالیایی های جنوبی پوست گندم را از جوجه های خاکستری گرفته ، آن را نمک می زنند ، آن را فشار می دهند و سپس آن را به مدت شش ماه خشک می کنند. نتیجه یک تخم مرغ محکم تخم مرغ رنگ کهربا و پرتقال های خونی است که وقتی در آن ها خرد شده و خورده می شود و یا از ماکارونی رنده می شوند ، به یک دسته گل با شکوه ، دودی و براق شکوفا می شوند. اگرچه در اصل پاسخ یک مرد ضعیف برای حفظ غذاهای دریایی در روزهای قبل از یخچال ، اما اکنون یکی از پرمصرف ترین و لوکس ترین مواد غذایی در ایتالیا به حساب می آید ، درست در آنجا با ترافل (در قسمتهای بعدی). توصیه می کنیم آنرا روی ماکارونی رنده شده ریز خرد کنید ، یا به راحتی ریز خرد کرده و با آب لیمو و روغن زیتون خرد کنید.


3- Lasagna

لازانیا یک نودل ماکارونی پهن و پهن است که معمولاً به صورت لایه ای در فر پخته می شود. مانند اکثر غذاهای ایتالیایی ، منشاء آن به شدت مورد بحث است ، اما حداقل می توان گفت که سنگر آن در منطقه Emilia-Romagna است ، جایی که از غذای یک مرد فقیر به یک وعده غذایی پر از پر از پارچه یا سس گوشت تبدیل شده است.


به طور سنتی لازانیا با گوجه فرنگی درست نمی شد (به یاد داشته باشید ، آنهایی که در قرن شانزدهم از جهان جدید آمده بودند). فقط ragù ، سس bchchel و پنیر ، معمولاً موزارلا یا Parmigiano Reggiano یا ترکیبی از این دو. حتی امروزه ، فقط کمی از سس گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی در یک پارچه سنتی بر خلاف بیشتر غذاهای ایتالیایی-آمریکایی ، که اساساً در سس گوجه فرنگی شنا می کنند ، استفاده می شود. این امر طعم گوشت را متمرکز می کند اما بعضی اوقات برای کام های آمریکایی کمی مزاحم است.


اگرچه می توانید لازانیا را در سرتاسر ایتالیا پیدا کنید ، هیچ چیز دیگری مثل امتحان کردن غذای دلچسب در Emilia Romagna با رشته فرنگی خانگی ، پارچه تازه ، و یک عروسک بزرگ سخاوتمندانه منطقه ای نیست


اگر می خواهید غذای خوشمزه را در خانه تکرار کنید می توانید دستور العمل لازانیا را با ما در میان بگذارید.

4- استیک فیورنتینایی

bistecca fiorentina یا همان استیک استخوانی فلورنتی T ، تمام خصوصیات بهترین غذاهای ایتالیا را در بر می گیرد: یک برش مخصوص گوشت از یک گاو خاص که به روشی کاملاً خاص تهیه شده و همه در محدوده یک منطقه خاص است.


در مورد بیستوره عظیم bistecca fiorentina ، این یک استیک استخوانی T است که به ضخامت (حداقل 5 سانتی متر) ضخیم از شکم یک گاو Chianina در توسکانی بزرگ شده است. بسته به ضخامت ، از هر طرف 5 تا 7 دقیقه پخته می شود ، تا زمانی که قسمت خارجی آن پخته شود و قسمت داخلی بسیار نادر باشد. منطقی نیست که از اینجا بخواهید یک استیک با سطح متوسط ​​انجام دهید ، گوشت خیلی ضخیم است که حتی به آن فکر کنید!


با وجود همه جزم ها ، در استیک فلورنتن تغییرات زیادی وجود دارد. برای مثال ، گوشت این روزها همیشه از گاو چینیینا نیست. بسیاری از فلورنتین ها با اضافه کردن نژادهای جدید اشکالی ندارند ، اما برخی دیگر قسم می خورند که اندازه و ماهیچه بزرگی از Kianina بهترین استخوانهای تی را ایجاد می کند. اگر شک دارید ، سؤال کنید. همچنین ، فلورنتین ها تمایل به برش های بالاتر ، نزدیکتر به قفس دنده ، که حاوی فیله معروف به bistecca nella costola است را ترجیح می دهند ، در حالی که فراتر از فلورانس در توسکانی احتمالاً یک filetto nisset bistecca دریافت خواهید کرد ، یک برش پایین تر که صاف است. و بیشتر در دهان شما ذوب می شود. این بدان معنا نیست که به معنای بهتر بودن است. فلورنتین ها معتقدند که bistecca nella costola از عضله استفاده شده تر ناشی می شود ، به این معنی که طعم بیشتری دارد.


هر کدام که برش دهید ، این ظرفی است که به طور انحصاری در توسکانی خورده می شود - در فلورانس یا حومه شهر. همچنین به معنای اشتراک گذاری است! هنگام سفارش ، به یاد داشته باشید که bistecca alla fiorentina از نظر وزن قیمتی دارد. برای دو نفر معمولاً 1-2 کیلوگرم (یا تقریبا 2-4 پوند) به نظر می رسید.


5-  Ribollita

در مورد موضوع توسکانی ، اگر این سوپ دلچسب را که محبوب ترین کمپبل ها شده است ، یک نسخه (نه شگفت آور) از آن یاد کنیم ، متأسف می شویم. با ریشه در پخت و پز دهقانان منطقه ، این سوپ سبزیجات به جای گوشت با نان غلیظ می شود ، زیرا این چیزی است که صدها سال در حومه شهر فقیرنشین ایتالیا ارزان تر و به راحتی در دسترس بود. در توسکانی ، ظرف در پاییز یک درمان خاص در نظر گرفته می شود ، که طعم سبزیجات برداشت در آن پر جنب و جوش ترین است و سوپ با وجود عدم وجود گوشت (حداقل در نسخه های سنتی) با طعم شدید منفجر می شود. این خورش دلچسب اغلب به عنوان اولین دوره به جای پاستا در تریتوری های فلورانس خورده می شود ، این یک خورش دلچسب است که قدرت بی نظیری و غالباً بی استفاده از محصولات عالی را نشان می دهد.
6-  Polenta
اگرچه ما تمایل داریم که ماکارونی را با تمام ایتالیا ارتباط برقرار کنیم ، واقعیت این است که تا همین اواخر اخیر ، نشاسته اصلی که در قسمت های شمالی چکمه خورده می شد polenta بود. این قارچ ذرت ، که تقریباً با ریزه های خورده شده در ایالت های جنوبی آمریکا یکسان است (تغییرات آن به میزان زبر بودن یا ظرافتی که هسته هسته آن ذرت است) ، در اصل از هر نوع نشاسته ای مفید ، از جمله بلوط و گندم سیاه تهیه شده است. . با این حال ، معرفی ذرت به اروپا در قرن شانزدهم ، آن را به عنصر غالب polenta تبدیل کرد. اگرچه فاقد تنوع در شکل ها و بافت های ماکارونی است ، polenta همراهی کاملی برای طیف گسترده ای از گوشت ها ، به خصوص گوشت های خورشیده است و به طور قطع یکی از راحت ترین غذاهایی است که هنگام کاهش درجه حرارت در شهرهایی مانند میلان می توانید بخورید. ، تورین و ونیز. به عنوان یک قارچ ، یا بسته بندی شده و سرخ شده در سرخ شده های سرخ شده به دنبال آن بگردید. شما همچنین نباید آن را در ظرف بعدی از دست دهید ...

طرز تهیه نان باگت تازه و خوشمزه

طرز تهیه نان باگت تازه و خوشمزه

نان باگت، نوعی نان فرانسوی است. نان باگت استاندارد، 5 تا 6 سانتی‌متر عرض داشته و طول آن گاهی به یک متر هم می‌رسد. این نان حجیم و خوشمزه را برای تهیه ساندویچ به صورت تازه و از فر درآمده مصرف کنید.
طرز تهیه نان باگت تازه و خوشمزه
 

از آنجا که نان باگت از آرد بیخته شده (بدون سبوس) پخته می‌شود، سفید و خوش‌طعم است. از باگت‌های کوتاه‌تر برای تهیه انواع ساندویچ استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان این نان را برش زده و همراه با پنیر یا مواد دیگر مصرف نمود. نوعی صبحانه سنتی در کشور فرانسه، از نان‌های باگت برش زده تهیه می‌شود که روی نان را با مربا پوشانده‌اند و در کاسه محتوی قهوه یا شکلات داغ قرار می‌دهند تا قبل مصرف کاملاً نرم شود

تعریف نان

نان به آن دسته از غذاها اطلاق می‌شود که با پختن، بخارپز کردن و یا سرخ‌کردن خمیری که متشکل از آرد و آب است، تهیه می‌شود. در بیشتر خمیرها نمک هم لازم است و معمولاً از یک ماده برای ور‌آمدن خمیر‌نان استفاده می‌کنند.

در تهیه نان به غیر از نمک، مخمر، روغن و آب، گاهی برخی ادویه‌جات نیز استفاده می‌کنند و انواع بسیار متفاوتی از نان را عرضه می کنند.
نان در سراسر دنیا، یک غذای اصلی محسوب می‌شود. معمولاً از آرد گندم خمیری تهیه می‌کنند که به کمک خمیر‌مایه، ور می‌آید و حجمش زیاد می‌شود و در نهایت درون تنور یا فر آنرا می‌پزند.

معمولاً از آرد گندم در تهیه نان استفاده می‌کنند، چون میزان گلوتن آن بسیار زیاد است (که سبب حالت اسفنجی و تردی نان می‌شود) اما گاهی آرد گندم سیاه، جو، ذرت و جو دوسر هم به صورت مجزا و یا مخلوط با آرد گندم در تهیه نان به کار می‌روند.

ور‌آمدن خمیر نان

برای ور‌آمدن بیشتر خمیرها، از خمیر‌ترش استفاده می‌شود. خمیر ترش، هیدرات کربن موجود در آرد و یا شکر را تخمیر می‌کند و گاز دی‌اکسید‌کربن تولید می‌نماید. این گاز سبب ترد شدن نان شده و عطر و طعم خوبی به آن می‌دهد. همین امر، باعث می‌شود که نان راحت‌تر هضم گردد. از دیگر خواص خمیر‌ترش این است که نان را برای مدت زمان طولانی‌تری تازه نگه می‌دارد.

در تهیه خمیر، خمیر‌ترش را با دیگر مواد تشکیل دهنده خمیر مخلوط نموده و خوب ورز می‌دهند. سپس خمیر را به کناری می‌گذارند.( تا خمیر، به اصطلاح استراحت کند) به تدریج حجم خمیر زیاد می‌شود و پس از پایان یافتن این فرایند، خمیر را می‌پزند. مدت زمان لازم برای ور‌آمدن خمیر‌نان، کمتر از یک روز کامل می‌باشد.

جهت آشنایی با روش تهیه نان همبرگر و همچنین خمیر پیتزا به سایر مقالات بخش آشپزی ستاره مراجعه نمایید.

مواد لازم جهت تهیه نان باگت

آرد

حدود 500 گرم

نمک

1 قاشق چای‌خوری

بکینگ‌پودر

1 قاشق چای‌خوری

شکر

1 قاشق سوپ‌خوری

مایه‌خمیر

1 قاشق سوپ‌خوری

آب ولرم

1 و 1/2 پیمانه

روغن‌مایع

1/3 پیمانه

تخم‌مرغ

1 عدد

کنجد

به میزان لازم

طرز تهیه نان باگت

1- درجه حرارت فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و ظرف آبی را درون فر قرار دهید. این کار محیط فر را مرطوب نگه می‌دارد و مانع از خشک شدن نان‌ها می‌شود.

2- شکر و مایه‌خمیر را در ظرفی مخلوط کنید و 1/2 پیمانه آب 43 درجه را روی آن بریزید و در جای نسبتا گرمی قرار دهید تا عمل آید. (منظور از آب 43 درجه این است که آب نه داغ باشد که باعث کشته شدن مایه‌خمیر شود و نه سرد باشد که مایه‌خمیر عمل نیاید.)

3- آرد را 3 مرتبه الک کنید.

4- تخم‌مرغ و نمک را به وسیله مفتول بزنید تا از حالت لختگی درآید.

5- آب، روغن و بکینگ‌پودر را به تخم‌مرغ اضافه کنید.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک گاناش شکلاتی


6- در این مرحله مایه‌خمیر عمل آمده را به مخلوط بالا اضافه کنید و آرد را آرام آرام به آن بیفزایید تا حدی که خمیر به دست نچسبد. (از سنگین کردن خمیر بپرهیزید.)

7- خمیر را ورز دهید و یا صد مرتبه بکوبید.

8- ظرف تمیزی را به کمک مقدار کمی روغن چرب کنید و خمیر را درون آن قرار دهید و روی آن را سلفون بکشید و حدود 30 دقیقه استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

9- از خمیر گلوله‌هایی با اندازه مناسب جدا کرده و به فرم مطلوب درآورید سپس در سینی قرار دهید و روی خمیر را بپوشانید و مجددا 15 دقیقه استراحت دهید.

10- در این مرحله به کمک قلمو خمیر را رومال می‌کنیم. برای این منظور 1 قاشق سوپ‌خوری آرد را به اضافه 1/2 پیمانه آب روی حرارت ملایم قرار دهید تا به غلظت مناسبی برسد سپس خمیر را اصطلاحا رومال کنید. این کار باعث براق شدن نان می‌شود. همچنین می‌توانید سطح نان‌ها را با کنجد تزیین کنید.

11- خمیر را به مدت 20 تا 30 دقیقه درون فر از قبل گرم شده قرار دهید تا زمانی که رنگ نان‌ها طلایی شود.


بیشتر بخوانید: روش تهیه کیک ساده


 

طرز تهیه خمیر‌ پیتزا خانگی

طرز تهیه خمیر‌ پیتزا خانگی

با طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

طرز تهیه خمیر‌ پیتزا خانگی

استفاده از خمیر‌ پیتزا آماده را کنار بگذارید! برای تهیه کردن خمیر‌ پیتزا خانگی کافی است کمی آرد و مایه‌ خمیر در خانه داشته باشید و از پیتزا مخصوص خودتان لذت ببرید.
 

پیتزا غذایی است که امروزه می‌توان ادعا کرد همه افراد، بزرگ و کوچک، پیر و جوان از خوردنش لذت می‌برند البته در این میان هستند کسانی که برای حفظ تناسب اندام و رعایت مسائل بهداشتی ترجیح می‌دهند پیتزا را در خانه و مطابق میل و سلیقه اهل خانواده تهیه کنند و در این بین هیچ چیزی جای خمیر‌پیتزای خانگی را نخواهد گرفت.

مواد لازم جهت تهیه خمیر پیتزا

مایه‌خمیر

1 قاشق سوپ‌خوری

شکر

1 قاشق سوپ‌خوری

آب

1/4 پیمانه

شیر

1 پیمانه

نمک

1/2 قاشق چای‌خوری

بکینگ‌پودر

1 قاشق چای‌خوری

آرد

به میزان لازم


بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان باگت تازه و خوشمزه


طرز تهیه خمیر‌ پیتزا خانگی

  1. درجه حرارت فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
  2. شکر، مایه‌خمیر و 1/2 پیمانه آب 43 درجه را در ظرفی مخلوط کنید و در جای نسبتا گرمی قرار دهید تا عمل آید. (منظور از آب 43 درجه این است که آب نه داغ باشد که باعث کشته شدن مایه‌خمیر شود و نه سرد باشد که مایه‌خمیر عمل نیاید.)
  3. شیر، نمک و بکینگ‌پودر را مخلوط نمایید و مایه‌خمیر عمل آمده را اضافه کنید. (در صورتی که شیر در دسترس نبود می‌توانید آب را جایگزین آن کنید البته این نکته را در نظر داشته باشید که خمیر بدست آمده به وسیله شیر، خمیر به مراتب لطیف‌تری خواهد بود.)
  4. در این مرحله روغن را اضافه کنید و به آرامی آرد را به مخلوط بیفزایید تا جایی که خمیر لطیفی حاصل شود. (از سنگین کردن خمیر بپرهیزید.)
  5. خمیر را ورز دهید و یا صد مرتبه بکوبید.
  6. ظرف تمیزی را به کمک مقدار کمی روغن چرب کنید و خمیر را درون آن قرار دهید و روی آن را سلفون بکشید و حدود 2 تا 3 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.
  7. کف قالب را به کمک قلمو چرب کنید و خمیر را به قطر نیم سانتی‌متر درون سینی باز کنید و به کمک چنگال حفره‌هایی در آن ایجاد نمایید تا مانع از پف کردن خمیر شود.
  8. خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. مدت زمان لازم برای پخت نان‌ها و همچنین درجه حرارت فر بسته به نوع فرها متفاوت است.

روش تهیه کیک ساده

روش تهیه کیک ساده

با روش تهیه کیک ساده از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

 

روش تهیه کیک ساده

مواد لازم:

تخم مرغ   4 عدد

روغن مایع   دو سوم لیوان

شکر    یک و نیم لیوان

ماست    یک لیوان

بیکینگ پودر   یک قاشق مرباخوری

وانیل    یک سوم قاشق چایخوری

آرد    دو لیوان


بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان کشمشی


طرز تهیه کیک ساده:

  1. ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی خوب هم می زنیم تا کمی سفید شوند.
  2. شکر و روغن را نیز در ظرف دیگری می ریزیم و هم می زنیم تا به صورت مایع کرم رنگی درآید.
  3. سپس تخم مرغ هایی را که قبلا زده بودیم، به مخلوط شکر و روغن اضافه می کنیم و 5 دقیقه هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند.
  4. بیکینگ پودر، وانیل و ماست را به مواد بالا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایع یکدستی شود.
  5. بعد آرد را کم کم به مایع اضافه می کنیم (بهتر است آرد را روی مواد الک کنیم).

بیشتر بخوانید: کیک هویج و گردو


6. بعد به آرامی مایع کیک را هم می زنیم تا آرد خوب مخلوط شود (بعد از اضافه کردن آرد، مایع را نباید خیلی هم بزنیم).

7. ظرف پیرکسی را از قبل چرب کرده و در فر می گذاریم تا داغ شود.

8. سپس کمی آرد در ته ظرف پیرکس داغ می پاشیم و مایع کیک را درون آن می ریزیم.

9. این کیک را در ماکرویو به مدت 20 دقیقه می گذاریم و اگر از فر استفاده می کنیم، مدت 40 دقیقه می گذاریم.

10. بعد از سرد شدن کیک، آن را برش می زنیم و روی آن را با پودر قند و پودر گردو یا پسته یا بادام تزئین می کنیم.


حتماً بخوانید: خواص شگفت انگیز گردو


نکته :

منظور من از لیوان برای مواد لازم در بالا، یک عدد لیوان فرانسوی است.