سایت تفریحی و سرگرمی جیران

مجله اینترنتی،تعبیر خواب،خانواده،آشپزی،بازیگران،سلامت،زیبایی،تکنولوژی،خودرو، گیاهان و...

سایت تفریحی و سرگرمی جیران

مجله اینترنتی،تعبیر خواب،خانواده،آشپزی،بازیگران،سلامت،زیبایی،تکنولوژی،خودرو، گیاهان و...

اشتباهات رایج رژیم غذایی برای عضله سازی

اشتباهات رایج رژیم غذایی برای عضله سازی

اگر هدفتان عضله سازی باشد قبل از آنکه به تمرینات ورزشی و رفتن به باشگاه بدنسازی فکر کنید باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. اشتباهات رایج رژیم غذایی برای عضله سازی از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.


 اشتباهات رایج رژیم غذایی برای عضله سازی


همه‌ی آقایان دوست دارند بدنی عضلانی و ماهیچه‌های سرسخت داشته باشند اما تنها درصد کمی از آن‌ها به این هدف دست پیدا می‌کنند و بقیه دستخوش رژیم غذایی نامناسب می‌شوند. در دنیای امروز تنها زن‌ها نیستند که تحت تأثیر رسانه‌ها و تبلیغات مد، دستیابی به اندامی زیبا را در الویت قرار می‌دهند.


بلکه مردان نیز مطمئناً می‌خواهند خوب دیده شوند، احساس خوبی داشته باشند و عضلاتشان را از زیرلباس به نمایش بگذارند. اما چه اتفاقی می‌افتد که بعضی مردها علیرغم ورزش و فعالیت زیاد نتیجه دلخواه نمی‌گیرند؟ در این مطلب ۶ اشتباه رایج در رژیم غذایی آقایان را برای‌تان توضیح می‌دهیم.


مصرف بی رویه نوشیدنی‌های الکلی

فرم بازوهای عضلانی اما شکمی بزرگ نتیجه مصرف مداوم الکل و ورزش است، نوشیدن الکل ساده‌تر از چیزی که فکرش را بکنید، مانع رسیدن شما به هدف ورزشی تان می‌شود. پیامد اصلی الکل کم شدن اراده است. چه در زمانی که شما در حال خوشگذرانی برای پیروزی تیم مورد علاقه‌تان و یا در حال تفریح و استراحت آخر هفته باشید، مغز فرمان می‌دهد تا الکل بیشتری بگیرید. در نتیجه نوشیدن مداوم الکل و خوردن انواع غذاها قند تبدیل به چربی شده و عموماً در ناحیه دور شکم و پهلوها انباشته می‌شود.


بیشتر بخوانید: عوارض نوشیدن الکل


الکل جلوی رشد توده‌ی عضلانی را می‌گیرد، چربی سوزی را متوقف می‌کند و به علت اینکه به انسان حس لذت می‌دهد برای ادامه‌ی احساس رضایت باید الکل بیشتری به بدن برسد. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید خودتان را با ورزش و وزنه‌های سنگین گول نزنید، بلکه به همراه آن مصرف الکل را کم و تا حد امکان حذف کنید.


زیاده روی در خوردن غذا!

مرد باید بیشتر از این بخورد! احتمالاً حداقل برای یک بار هم که شده بیشتر ورزشکاران این جمله را شنیده‌اند! عضلات برای رشد نیاز به دریافت پروتئین، غذای سالم و متعادل دارند. داشتن رژیم غذایی مناسب در زمان ورزش از خود ورزش هم مهم تر است.


بزرگ‌ترین و رایج ترین اشتباه عموم مردم این است که چون زیاد ورزش می‌کنند پس می‌توانند همه چیز بخورند و بعد بسوزانند. اگر این رویه را پیش بگیرید هر کس شما را ببیند متوجه می‌شود ورزش می‌کنید اما فرم عضلانی یک ورزشکار را نخواهید داشت و همیشه چند کیلو اضافه وزن دارید.


تنبلی برای غذا درست کردن

بسیاری از مردان مجرد تنهای‌یشان را توجیه مناسبی برای بی حوصلگی و دلیلی برای آشپزی نکردن می‌دانند.همین دلیل کوچک باعث می‌شود تلفن را بردارند و پیتزا سفارش دهند. غذاهای آماده در طولانی مدت تأثیرات بسیار خطرناکی روی بدن می‌گذارند و باعث تجمع چربی انباشته و بافت‌های فشرده چربی می‌شوند. اگر به اندازه کافی عاقل و بزرگ شده‌اید که از سلامتی‌تان مراقبت کنید، مواد غذایی سالم بخرید و برای پخت آن‌ها اصول اولیه آشپزی را یاد بگیرید!


پذیرفتن چاقی به عنوان یک مسئله عادی

معمولاً مشغله‌های کاری، استرس و نتیجه نگرفتن از رژیم‌ها باعث می‌شود، مردان کم کم همین را بهانه‌ای کنند تا دیگر به وضعیت ظاهری‌شان اهمیتی ندهند و افزایش لایه‌های چربی را نشانه‌ای از بالا رفتن سن بدانند. داشتن ایده‌ی اینکه لاغر شوید و یا اینکه چقدر دوست داشتید لاغر بودید شما را ذره‌ای به هدف‌تان نزدیک نخواهد کرد. تنها راه دستیابی به بدنی عضلانی تغییر در نگرش شما به سبک زندگی‌تان است.


اینکه چقدر برای بدن‌تان ارزش قائلید و تا چه اندازه قادر به مدیریت آن هستید. چه مجرد هستید چه متأهل اطراف‌تان را با انسان‌هایی پُر کنید که فکری مثبت داشته باشند و سالم زندگی کنند و به یاد داشته باشید باید: نگرش‌تان را عوض کنید تا بتوانید بدن‌تان را تغییر دهید.


کاهش کالری مصرفی

فرض کنید بدنتان مقداری چربی دارد، برای اینکه چربی‌ها را از بین ببرید تا عضلات به خوبی نمایش داده شوند، مجبور به رژیم گرفتن شده‌اید یا اینکه از مواد غذایی با کالری کمتری استفاده می‌کنید، در این شرایط دچار کاهش دریافت کالری می‌شوید.


اگر این روال را ادامه دهید و بدن‌تان را به لحاظ تغذیه به خوبی تأمین نکنید، اگر تمرینات سختی هم داشته باشید، بدن تنها یک منبع انرژی خواهد داشت، آن هم عضله می باشد! کالری مصرفی را کاهش ندهید، به اندازه مورد نیاز بدن‌تان بخورید، اما این مهم هست که بسته به شرایطی که دارید چه چیزی بخورید، هیچ وقت از ۳ ماده مغذی خودتان را محروم نکنید، یعنی کربوهیدارت، پروتئین و چربی.


برنامه غذایی خودتان را داشته باشید

برای تنظیم رژیم غذایی علاوه بر اینکه باید در زمینه علم تغذیه تخصص و مطالعه داشته باشید مواردی از قبیل : عادات غذایی ورزشکار، تیپ بدنی، شدت متابولیسم بدن، میزان فعالیت بدنی در طول روز و … را دقیقاً در نظر بگیرید.


یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات پیروی کردن از هر رژیم پیشنهادی از طرف اقوام، وب سایت‌ها و مجلات است، مثلاً “رژیم غذایی آرنولد”  این رژیم‌ها برای متابولیسم بدن شما طراحی نشده‌اند و یک اشل کلی هستند. یقین داشته باشید که پیروی از رژیم غذایی این نوع قهرمانان نمی‌تواند دلیل محکمی بر درست بودن راه شما برای وزن و اندام مناسب داشته باشد.

راه های زیبا و جذاب شدن ناخن ها

راه های زیبا و جذاب شدن ناخن ها

برای داشتن دست های زیبا باید ناخن های سالم و زیبا داشته باشید، داشتن ناخن های زیبا برای خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما گاهی این به یک آرزو برای خانم ها تبدیل میشود زیرا برخی از خانم ها ناخن های نازیبایی دارند و مشکلاتی مانند زردی ناخن ها، شکنندگی ناخن ها، رشد نکردن ناخن ها و ... خانم ها را اذیت میکند اما آیا واقعا داشتن ناخن های سالم و زیبا یک آرزو است؟ ما در این بخش از زیبایی سایت تفریحی جیران تمام نکاتی که برای داشتن ناخن های جذاب باید بدانید را به شما میگوییم .


جذاب شدن ناخن

نکاتی برای جذاب شدن ناخن ها

نکات کلی ،ساده ولی بسیار موثر برای جذای شدن ناخن ها

- بهترین و موثرترین روش برای جذاب شدن ناخن ها ، مالیدن کرم دست و روغن های گیاهی بر روی آنهاست و پایه ناخن هر بار بعد از شستشوی دست که موجب محکم شدن ناخن می شود.


- یکی دیگر از روش های ساده برای جذاب شدن ناخن ها این است که ناخن هایتان را داخل آب ولرم نگه دارید و پیش از لاک زدن نیز دست هایتان را بشویید.


- سطح سوهان بایستی زیر لبه ناخن و با یک زاویه ی کمی نسبت به ناخن قرار بگیرد و در انتها با کمک انگشت صاف بودن لبه ناخن را چک میکنیم، دقت داشته باشید که هیچ نوع زائده ای زیر ناخن ها باقی نمانده باشد.


بیشتر بخوانید: چگونه می توان از ناخنهای خود مراقبت کرد؟


سوهان کشیدن ناخن


روش سوهان کشیدن ناخن

- راهکار بعدی روش سوهان کشیدن ناخن ها میباشد که با یک حرکت از گوشه ها به سمت وسط ناخن است که این نکته ای مهم و در عین حال فراموش شده است.


- برای ناخن های نرمال از سوهان هایی که ظریف تر هستند و دانه های ریزتری دارند استفاده کنید اما برای ناخن های مصنوعی سوهان زمخت بهتر و مناسب تر است.


- چنانچه دوست دارید انگشت های تان لاغر تر و کشیده تر به نظر برسند، بایستی روی شکل دادن فرم ناخن ها بیشتر دقت کنید به عنوان مثال ناخن هایی با فرم مربعی شکل یا گرد که پهنای بیشتری نسبت به ارتفاع دارند باعث میشوند که انگشت هایتان کوتاه و پهن به نظر برسند پس اگر انگشت های تقریبا کوتاه و پهنی دارید دور این مدل ها را خط بکشید.


ناخن های زیبا و خوش فرم

- توجه داشته باشید که هر اندازه ناخن های دست تان بلندتر باشند انگشت های تان باریک تر به نظر میرسند پس برای داشتن انگشت تان زیبا و کشیده باید ناخن ها را کمی بلند کنید، دقت داشته باشید که ناخن های بیش از حد بلند نه تنها زیبا نیستند بلکه شما را در انجام کارهای روزمره دچار مشکل میکنند پس حد تعادل را رعایت کنید.

درمان زودانزالی مردان با روش های طبیعی

درمان زودانزالی مردان با روش های طبیعی

زودانزالی از مشکلات شایع در بین آقایان بوده که قابل درمان است. علاوه بر تمرین های مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی، استفاده از داروهای گیاهی مثل زنجبیل و عسل نیز در درمان زودانزالی بسیار موثر است. درمان زودانزالی مردان با روش های طبیعی را از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.


درمان زودانزالی مردان با روش های طبیعی


زودانزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تأثیر مستقیمی بر کیفیت روابط جنسی در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زودانزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع قرص‌ تأخیری در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زودانزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌های درمان انزال زودرس آشنا خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: تأثیر نوازشهای کلامی در زندگی مشترک


زودانزالی چیست؟


زودانزالی (یا همان انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زود رس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد. انزال زودرس موجب عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی شده که البته افزایش اضطراب را نیز به همراه دارد. البته در صورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده‌اید، رخ دهد، می‌شود به آن زودانزالی گفت.


به گفته متخصصان متاسفانه مشکل زودانزالی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست. دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد هنگام آمیزش جنسی است.


روش‌های درمان زودانزالی کدام است؟


1. کنترل کردن هیجانات

پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتیکه با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زودانزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند.


2. بی حسی موضعی

استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده مانند ژل لیدوکائین ۲% و اسپری‌های بی‌حس‌کننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود.


3. افزایش تعداد رابطه جنسی

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زودانزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی‌تان تا حدودی رفع می‌شود.


4. استفاده از کاندوم

شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زودانزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد.


5. داشتن پوزیشن مناسب

روش‌های معمول (مرد در بالا) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی‌کند، برای درمان زودانزالی می‌بایست از روش‌های جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل می‌کند استفاده کرد. این روش از جمله بهترین روش‌ها برای درمان می‌باشند.


6. استفاده از تکنیک فشار

مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید. از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد. بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است به دلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می‌رسد. این مراحل را تا هر چند بار که بخواهید می‌توانید تکرار کنید. با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می‌کنید می‌توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید.


7. استفاده از درمان‌های گیاهی

در درمان زودانزالی می‌توان از گیاهان دارویی نیز کمک گرفت. هسته انبه، هسته عناب و هسته تمبر هندی از بهترین گیاهان دارویی در درمان زودانزالی هستند. همچنین نوشیدن روزانه دوبار دم‌کرده گل میخک نیز توصیه شده است. نوشیدن دم‌کرده زنجبیل و عسل و مصرف روزانه سیر نیز مفید است. توصیه می‌شود از مصرف ترشی‌ها یا خوراکی‌های ترش مزه پرهیز شود، زیرا این خوراکی‌ها باعث تسریع انزال می‌شود.


در پایان لازم به ذکر است که زود انزالی در اصل مشکل یا بیماری محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت که این وسواس فکری افراد و اضطراب آن‌ها از داشتن یک رابطه باکیفیت است که منجر به بروز این امر می‌شود ، لذا کاهش اضطراب و حفظ آرامش در کنار کنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه کار برای پیشگیری و درمان این مشکل‌اند.


بیشتر بخوانید: درمان استرس با طب سنتی

راهنمای خرید مبل راحتی

راهنمای خرید مبل راحتی

بیایید روراست باشیم، از آخرین باری که مبل خریدید چند سال است که می‌گذرد؟ قبل از اینکه خودمان بفهمیم یک دهه یا حتی بیشتر از خرید آن گذر کرده ایم. برای خریدن این ماندنی ترین اثاث چیزهایی است که باید درباره استحکام، عمق، حالت فنری و سبک پارچه آن بدانیم. راهنمای خرید مبل راحتی را در این مطلب آماده کرده ایم که از بخش راهنمای خرید سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.



بیایید روراست باشیم، از آخرین باری که مبل خریدید چند سال است که می گذرد؟ قبل از اینکه خودمان بفهمیم یک دهه یا حتی بیشتر از خرید آن گذر کرده ایم، حتی اگر خرید آن به اسم خریدی موقت صورت گرقته باشد در نهایت از اتاق نشیمن راهی اتاق خواب و زیرزمین می شود.


موارد پیشنهادی

راهنمای خرید قابلمه های سرامیک

راهنمای خرید لپ تاپ


استحکام مبل را تست کنید

مبلی که انتخاب می‌کنید نباید خیلی سنگین باشد اما سبک بودن بیش از اندازه هم نشانه خوبی نیست؛ مبلمان بسیار سبک نشان می دهند که در ساخت آن از مواد اولیه بی کیفیت و چوب ارزان قیمت استفاده شده است. برای تست آن یک سمت مبل را بلند کنید و به آرامی تکان دهید؛ اگر احساس ضعیف بودن یا لق زدن داشت آن را کنار بگذارید. فریم داخلی مبلمان اهمیت بسیار دارد، قابهای چوبی بهترین انتخاب برای بدنه مبلمان محسوب می شود، فریم و قاب فلزی نیز برای این منظور مناسب است اما جا به جایی مبلمان را با چالش مواجه خواهد کرد.


مشخصات یک مبل خوب چیست؟

پس حتماً از فروشنده بپرسید از چه نوع موادی در آن استفاده شده است و به دنبال تخته هایی با کیفیت بالا مانند چوبهای گردو، افرا، راش، بلوط ، توسکا و … باشید.

این مبل با این فضا متناسب است


برای ایجاد بهترین حالت در فضای اتاق لازم است ارتفاع، طول و عمق مبل را با توجه به ابعاد اتاق مشخص کنید. با توجه به کاربرد و نوع سبک چیدمان داخلی انتخاب کنید، اگر سبک سنتی در منزل دارید بهتر است مبلهایی با دسته های پیچیده برگزینید و اگر قصد دارید سبک معاصر داشته باشید، مبلمانی با خطوط لطیف و جلوه کمتر انتخاب کنید.


اگر قصد دارید زمان زیادی را روی مبل لم دهید مطمئن شوید که فاصله کافی بین دو دسته وجود دارد. باید بدانید که راحتی دسته مبل نیز به اندازه نشیمن آن دارای اهمیت است. اگر فضای کمی دارید به فکر خرید مبل های بدون دسته باشید این باعث می شود اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. اگر هم فضای کافی در منزل خود دارید و به دنبال یک ایده منحصر به فرد برای اتاق نشیمنتان می گردید، مبلمان گرد میتواند بهترین ایده برای شما باشد.


مبل چند نفره؟

میخواهید چند نفر روی مبل قرار بگیرند؟ هیچکس نمی‌خواهد در تنگنا بنشیند، بنابراین وقتی مبلی فقط دو پشتی دارد انتظار می رود که فقط دو نفر از آن استفاده کنند.


تن سالم روی مبل سالم

گزارشهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد درصد زیادی از بیماریهای استخوانی و عضلانی به دلیل خرید مبل های غیر استاندارد است. برای خرید مبلمان استاندارد باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید؛ هنگام نشستن کف پاها باید کاملا روی زمین قرار بگیرد، مبل ها باید در قسمت گودی کمر برآمده باشند، هنگام نشستن روی مبل و صندلی نباید خیلی داخل آن فرو بروید. عمق صندلی و زاویه آن با پشتی مبل بر میزان احساس راحتی شما تأثیر گذار است، زاویه صندلی با قسمت پشتی حدوداً باید ۱۰۰ درجه باشد، ارتفاع پشت صندلی هم به طور متوسط ۶۴ سانتی متر در نظر گرفته می شود تا بدن در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد.


برای بلند مدت فکر کنید

از آنجایی که مبل جزو بزرگترین اثاث های ماندنی خانه است و شما می خواهید تا زمان ممکن از مد خارج نشود بهتر است با پارچه ای خنثی پوشیده شده باشد، در این صورت شما همیشه می توانید رنگ و نقش را با کوسن به آن اضافه کنید. کوسن ، کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون منزل است و به راحتی و ارزانی می‌توانید کوسن ها را برای ایجاد طرحی جدید عوض کنید.


بچه دار ها بدانید

مبل هایی بدون بافت و خنثی مانند دعوت کردن به ایجاد یک فاجعه است، پس بهتر است مبلی با رنگ تیره و یا سرتاسر طرحدار انتخاب کنید. به طور کلی پارچه های ترکیبی، بادوام تر، رنگی تر و قدرت تمیز کردن بیشتری دارند. پارچه هایی با بافت سخت دیرتر پوسیده و پاره می شوند.


بیشتر بخوانید:

درمان گودی کمر با ورزش

آماده کردن خواهر و برادرها برای قبول نوزاد

کباب برگ + فوت و فن

کباب برگ + فوت و فن

امروز با یک غذای پیک نیکی دیگر در کنارتان هستیم با آموزش کباب برگ + فوت و فن های آن از بخش آشپزی سایت تفریحی جیران همراه  ما باشید.


کباب برگ + فوت و فن


مواد لازم

یک کیلو گوشت راسته (گوساله یا گوسفند)

۲ عدد پیاز

به میزان لازم نمک و فلفل

۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون


موارد پیشنهادی

کباب کبک با سس پرتقال

مرغ کبابی با سس پری پری


طرز تهیه

گوشت کباب را روی سطح صافی گذاشته و خوب بکوبید. اگر گوشت ضخیم است می توانید آن را به صورت طولی برش بزنید و در ظرفی بریزید.


روغن زیتون و فلفل را هم اضافه کرده و بعد تکه های گوشت را در این مایه بخوابانید.


گوشت باید در یخچال به مدت حداقل نیم ساعت و حداکثر یک شب بماند تا خوب ترد و مزه دار شود.


بعد از این مدت گوشت را از داخل مایه بیرون آورده و دوباهر بکوبید.


بعد به آرامی به سیخ بکشید و نمک بزنید.


سیخ را روی حرارت مناسب گذاشته و کباب کنید.


برای سرو کردن بهتر است کباب برگ را روی نان نگذارید چون آب آن به خورد نان می رود و خشک می شود.


 


یه جور دیگه

بعضی ها برای مزه دار کردن گوشت به آن آبلیمو و کمی زعفران دم کرده هم اضافه می کنند.


 


بیشتر بخوانید: رژیم غذایی برای چاق شدن


فوت و فن های کباب برگ

گوشت مناسب برای کباب برگ معمولاً باید گوشت لخم باشد. مثل راسته یا مغز ران گوسفند یا گوساله.


البته هر چه گوست مدت بیشتری در مایه بماند و استسراحت کند. کباب خوشمزه تر و تردتری خواهید داشت.


مهم ترین کار در درست کردن کباب برگ این است که گوشت را به خوبی ترد کنید. معمولا گوشت را روی تخته می کوبند. در ضمن می توان از موادی که گوشت را نرم می کند استفاده کرد. مثل گرد انجیر کال(به نسبت یک قاشق سوپخوری برای یک کیلو گوشت). برخی هم به موادی که گوشت را در آن می خوابانند یک عدد کیوی رنده شده اضافه می کنند.


نکته مهم دیگر در کباب برگ برش ها و اندازه کباب است. پهنای کباب به نظر شما بستگی دارد که معمولا به اندازه چهار انگشت است. هر برشی که از گوشت جدا می کنید حدود  ۰,۵ سانتی متر ضخامت داشته باشد، کافی است. تکه های گوشت را آماده کرده و بعد مزه دار کنید. وقتی آنها را به سیخ می زنید باید به هم چسبیده باشند. البته نوع دیگری هم کباب برگ درست می کنند که گوشت را به تکه های باریک برش نمی زنند فقط تکه گوشت را به خوبی می کوبند.


اگر می خواهید دنبه هم در کنار گوشت کباب کنید، دنبه را به تکه های باریک برش بزنید و بعد موقع به سیخ کشیدن آن را هم مابین تکه های گوشت گذاشته و بعد همه را به سیخ بزنید. برای یک کیلوگرم گوشت، ۲۰۰ گرم دنبه کافی است.


به مایه ای که گوشت کباب را در آن می خوابانید نمک اضافه نکنید چون در این صورت بافت کبابتان سفت می شود. وقتی گوشت ها را به سیخ کشیدید نمک را روی آنها بپاشید.


اگر احساس کردید در حین کباب کردن گوشت خشک می شود می توانید روی گوشت های در حال کباب شدن مقداری کره بمالید.